søndag 22. mai 2011

Her kommer vi unge i flokk..

Tenker på 17 mai.. Da vi stod å så på borgertoget..Der kommer krigsveteranene marsjerende og noen i eletriske rullestoler.  Syngende på denne sangen :


HER KOMMER VI UNGE I FLOKK.

Her kommer vi unge i flokk, flokk,flokk,

av mot og av sanger har vi nok, nok, nok.

Vi våren vil prise og gamle Norge vise,

Her kommer vi unge i flokk, flokk,flokk.

Mitt Norge er pyntet til fest, fest,fest,

og ønsker i dag å se som gjest, gjest,gjest.

Hver gutt og hver pike

som aldri vil svike,

når Norge er pyntet til fest, fest,fest.


Jeg må ærlig innrømme jeg syntes det hele var trist og litt morsomt, men fint. Så hører jeg en mann bak meg som sier; < ja det minskes for hvert år >

Det har jeg aldri tenkt på før…. Hvem skal gå i borgertoget å bære fanen til ære for krigsveteranene når det er ingen igjen? 

imagesCA87XVEB(tilfeldig bilde fra google.com, 17mai 1945)s

Ingen kommentarer: