søndag 6. mars 2011

Ellevte dag, utfordring 11



Dag 11 - Sett iPoden/iTunes på shuffle og skriv ned de 10 første sangene

Flaut å si det men jeg har ingen av delene.. Jeg er ikke en særlig musikk type. Liker å høre på radioen og kommer det en sang jeg liker så skrur jeg opp lyden, men har som regel ikke peiling på hvem som synger. Noen låter og artister har jeg i hodet, men det å klare å huske hvem de er klarer jeg ikke. Det er trist for pappa har alltid prøvd å lære meg å like musikk, spille gitar og skrive sanger. Men jeg har ikke fått det til. Jeg gir opp fort. Så når jeg aldri klarte å huske hvem og hvilken sang så var det liksom ikke vits.. Angrer i dag på at jeg ikke prøvde hardere, men det er bare sånn jeg er..
 
Skriver heller om et sommerminne om en spesiell sang:
 
Jeg har ei plate jeg liker å spille, spesielt om sommeren. Har innmari gode sommer minner fra denne *sukk*  Ikke noe kjærlighets greier.
Jeg var en sommer i Bergen, husker ikke hvor gammel jeg var, men da lærte jeg å spille backgammon av min onkel. Og jeg vant, ganske ofte, HAR JO SKJØNT DET NÅ DA ;)
Husker veldig godt at vinduene stod åpne og min skjønne tante spille Lisa Ekdahl på PLATESPILLER. Nydelig lyd. Pappa spilte også alltid på platespiller, det likte jeg. Savner det skulle gjerne hatt en selv…
 
Men denne sangen henger i meg og har alltid gjort det. Jeg spiller den ofte. Og om sommeren ja da åpner jeg vinduene og sitter uti hagen med hvitvinen og koser meg og tenker på min gode familie som jeg ser altfor sjeldent!

Ingen kommentarer: