lørdag 12. mars 2011

Huset fullt av jenter:)

Men ingen festSmilefjes som blunker 

Det er mine to “nieser” som er på besøk i helga. De kaller meg tante og jeg føler det slik. Jeg har vært der siden de ble født og elsker de som mine.

De er 11 og 8 så eldsten får kost seg med bestevenninna si og mini får ei som vil leke med henneSmilefjes koser meg hjemme  jentene. Nå er det bare de eldste som er våkne så vi sitter å ser på ORPS og spiser chips, ingen sjokolade etter 19. Smilefjes som blunkerHa en fin kveld.

imagesf  (kilde: filmweb.no)

ORPS -The Movie handler om vennegjengen Ikko, Amalie, Babb, Murmel og Ling som spiller i Gamle Tomter musikkorps. Det nærmer seg årets store begivenhet, nemlig Norgesmesterskapet. Det er korpstur! Og med det muligheten for å få seg kjæreste! - Det er i alle fall målet for den skravlete, utålmodige og sprudlende Amalie. Ling på sin side håper hun endelig blir oppdaget for sitt store talent - mens Ikko håper at Ling oppdager HAM. Og muligens klarer Murmel å spille en hel sang uten å besvime og den stille og beskjedne Babb klarer å få sagt i fra en gang for alle hva hun synes om mobbing? Men det er én stor ting, eller nærmere bestemt en person, som står i veien for dem: Dirigenten deres, den berømte kornettisten Elsebeth Bull. Elsebeth er en svært ondskapsfull og manipulerende dame som på en sleip måte bestemmer seg for å få gjengen ut av korpset. Hun vil vinne NM og ingenting skal stå i veien for det.
Ikko, Amalie, Babb, Murmel og Ling finner seg ikke i den urettferdige behandlingen og bestemmer seg for å danne sitt eget korps, "ORPS", og sammen med guttejenta Jannik og korpsets tidligere dirigent, den eksentriske Morris, tar de opp kampen om NM-tittelen.
Tittelen skal vinnes, den henger jo så høyt. Og som Ikko selv sier det: "Når ble det nerdete å spille i korps lissom?"

Ingen kommentarer: