onsdag 16. mars 2011

tyvende dag, utfordring 20

Dag 20 - Hvor viktig synes du at utdanning er?

Siden jeg aldri kom så langt at jeg fikk fullført min utdannelse så oppfordrer jeg sterkt andre til å gjøre det! Man kommer ikke langt uten en utdannelse. Jeg tok salg og service da jeg var 23.. men jeg har enda ikke fått fullført læretiden så fagbrev har jeg ikke fått.

Mine barn skal hvertfall ha seg en god utdannelse. De må hvertfall ha videregående før fylte 20Smilefjes som blunker*håpehåpe*

imagesCA88H9MW            

Utdannelse:

Kunnskap gjør ikke den vise rik, men den uvitende fattig!

 

 

Utdannelse

Hvert valg av utdannelse eller yrkesretning har ikke alltid en direkte betydning for hvor man ender opp, men er ikke dermed mindre viktig. Utdannelse er en forberedelse til det å ta større ansvar for eget liv, og danner et viktig grunnlag for hvordan livet kan utfolde seg.

Utdannelsen er en viktig vekst- og modningsprosess og er på mange plan en ren forberedelse. Hva man velger er ikke det viktigste - at man velger noe kan være viktigere. Et valg vil uansett lede deg videre.

Selv om du skal ta dine egne valg rundt bruk av tid, ressurser og fokus seriøst, vil du ha mye igjen for å forske litt, være nysgjerrig og ha en leken holdning til det du skal lære. Fokuset og tilnærmingen din vil kunne gi deg et langt større utbytte.

Dersom du eventuelt skifter retning underveis, er det viktig å anerkjenne at du uansett hvilken vei du går, plukker med deg kunnskap, erfaring og lærdom på veien. Ingen ting er bortkastet!  (kilde:http://www.fokuspunkt.no/Pages.aspx?pageID=861&cID=5599)

Ingen kommentarer: