lørdag 22. januar 2011

Terror ombord.

Jeg liker ikke å se thrillere eller grøssere når jeg sitter alene.. da kommer tankene flygende.. JEG VET jo at det bare er film.... men hva om og hvis og alt det der!!

Jeg bor i et stort hus, tre etasjer.... KJELLER! (og loft også.. da blir det 4..) Jeg går aldri på loftet. Kjelleren vil jeg helst unngå ,fordi jeg ikke hater så mye.., men kjellere HATER jeg.. Uff noe så ekkelt.... rått, kaldt, kryp dyr.. lemmer i gulvet man ikke vil vite hva som er under.. men jeg MÅ. vaskemaskinen står der og fryseren.. og alt jeg ikke har plass til....
Det var ikke dette jeg skulle fortelle om.. Det bare datt inn.. For det er pga de filmsjangerene der jeg ikke liker kjeller og loft.

Terror ombord går på Fem nå.. Det er en krim, thriller... Jeg tenkte å se den, alene. Fordi jeg så den mange ganger da jeg var liten, sammen med pappa:) Jeg vet hva den handler om og hva som skjer.. den er ikke like skummel. Den er litt trist, når hunden dør.. Røpte noe nå men jeg liker å vite om dyr dør for da har jeg ikke lyst å se filmen. Marley and Me var helt forferdelig tris!! og jeg så den på kino, jeg som ikke vil gråte hjemme alene engang satt å hulket som et barn på kinoen.

Nå snakker jeg meg bort igjen.. Tror jeg har vært for mye alene i dag med mini. Ingen voksne å prate med:)

TERROR OMBORD:
Mareritt til sjøs
John Ingram (Sam Neill) og hans kone Rae (Nicole Kidman) drar ut på en beroligende seiltur for å komme over en grusom bilulykke, en bilulykke hvor parets sønn omkom. Plutselig oppdager de en ung mann i en synkende robåt. John og Rae tar ham om bord i sin seilbåt. Det burde de ikke gjort…
Den unge mannen, Hughie (Billy Zane), forteller at han er den eneste overlevende etter dramatiske hendelser om bord i en skonnert. Neste morgen ser John og Rae den forlatte skonnerten i nærheten, og John bestemmer seg for å undersøke saken. John har bange anelser når det gjelder historien den unge mannen forteller, og vel om bord i skonnerten oppdager han sannheten: hele mannskapet er brutalt myrdet.
Da Hughie våkner om morgenen og ser at John er vekk, tar Hughie kontrollen over både båten og Rae, og drar av gårde mot horisonten. Den unge mannen de tok om bord er slett ikke en fortvilet person i havsnød, men derimot en farlig psykopat. Spørsmålet er om Rae klarer å overliste morderen, få kontroll over båten og finne John før skonnerten synker…
NRK2 2003




Skal ikke plage dere med mer vas i kveld:)

1 kommentar:

nefertiti sa...

Skikkelig ekkel grøsser! De skal jo være det, men ... jeg liker virkelig ikke grøssere - ikke nå lenger, gjorde det i ungsommen.

Jeg glemmer aldri en gang jeg og GO var i Kr.Sand hos R. Da ble vi ordentlig skremt av en film. Husk at jeg forteller deg om det en gang :-)