onsdag 2. februar 2011

Ekstreme samlere...

Det er helt utrolig å se hvor mye et menneske kan samle på.. For disse menneskene er det en slags terapi for de å kjøpe/hamstre ting. ( jeg har selv brukt det som terapi, men ikke så ille som dette)  At noen kan klare å leve oppi dette er uvirkelig å tenke på.. Noen ganger lurer jeg på om mye av det er "spill for galleriet"  For det kan da ikke være sant at folk bor slik? Tenk på barna de må jo være konstant syk.. Eller veldig imun..

Man begynner hvertfall å tenke litt på alt man kjøper og drar i hus.. Og alt som er lagret på loft og i kjeller...
Jeg har ikke så mye nå for jeg har kvittet meg med masse i løpet av fjor året og har ingen planer om å skaffe meg så mye mer i år. Hadde en tendens til å shoppe veldig mye når jeg var deprimert, men det får jeg jo hjelp til nå:) Ei god venninne av meg sa en gang noen kloke ord:

1. trenger du det?
2. har du brukt for det?
3. har du råd til det?

Og disse ordene har festet seg i meg, og jeg prøver å bruke de så ofte jeg kan når jeg handler ;)
Kansje noen ord som andre kan ha meg seg på shopping også :)

Ingen kommentarer: