onsdag 15. desember 2010

Fjordland?

 Det er det jeg blir kalt.. Blir aldri enig med meg selv hva jeg skal, hvor jeg skal, om jeg må eller kan la vær, rett eller galt...

Blir helt sprø, godt ment.. men det er jo noe av problemet mitt.. som gruppeterapien skal hjelpe med..
Har to gode eksempler på dette med å ikke klare å bestemme seg..og ta et valg..

1: Meg og ei venninne skulle på trening dagen etter, dette var om kvelden.. skrevet på meldinger( kortversjon, kan ikke skrive alt vi sa,hehe) :
 Meg: skal vi ta buss eller bil?
 Hun: vi kan ta buss.
Meg:ok:)
Meg: Eller bilen?
Hun: jo vi kan godt det. :)
Meg: men det er jo greit med bussen da.. om det snør liksom..
Hun: ja ening i det.
Meg: men kanskje bilen er bedre da for da er det sikkert kaldt ute..

Flaut å si det men tror vi hadde borti mot 15-16 meldinger bare om dette.. til slutt bestemte hun bare at vi skulle ta bilen., haha. er det mulig. Vi har nå blitt enig om at hvis jeg ikke kan bestemme meg så skal hun ta valget:)

Men så i dag.... Hadde kjørt min mor til byen, skulle hente henne noen timer senere. Tenkte jeg skulle dra hjem å gjøre noe fornuftig.. i det jeg tenker tanken kjører jeg motsatt vei mot butikken på andre sia av byen, tenkte jeg kunne liksom handle inn til jul i stedefor. på vei bort dit klarer jeg å kjøre av 2 ganger for å dra hjem før jeg ender på butikken likevel! Er det mulig?? haha, må le av meg selv.

Jeg er ikke gal altså. hehe. tenker at jeg burde begynne å skrive ned alle disse rare tingene jeg gjør, det kan hjelpe meg i terapien og kanskje andre vil kjenne seg igjen. Tror kanskje andre føler slik også men ikke tør å si det?
Jeg har mange "rare" ting, angst, fobier, depresjon. som jeg trodde jeg var alene om, men etter gruppeterapien har jeg skjønt at vi er hvertfall 8 i samme båt:) Derfor tror jeg folk burde være litt mer åpen om sånne ting..

Jeg er en helt normal person. Jeg går ikke på lykketabletter eller noen form for tabletter, for det vil jeg ikke ha! Jeg vil klare å fikse ting selv. jeg er en person som liker å ha kontroll på meg selv og hva jeg gjør, derfor jeg ikke er så glad i alkohol heller.


OIOI så mye rart jeg skrev nå. hehe. godt ikke det er så mange som leser bloggen min enda;)

1 kommentar:

nefertiti sa...

Avgjørelser, avgjørelser, avgjørelser - vi tenker for mye, det er det som er problemet, tror jeg ... hm ...