lørdag 11. desember 2010

For Adrian..

Følger ei gruppe på facebook som heter For Adrian. det er en om gutt  på 18mnd som er blitt tatt av barnevernet på usakelig grunnlag. Syntes det er så forferdelig trist at de går inn i familier og tar barn som har det bra uten grunn, mens barn som virkelig trenger det må bo hjemme..
denne gutten har stor familie som ville være fosterhjem til saken er avsluttet men det fikk de ikke.
Anbefaler alle til å gå inn å lese litt om saken hvis dere har tid.

http://www.facebook.com/#!/home.php?sk=group_142657745781832&ap=1

2 kommentarer:

Min shabby chic verden sa...

Uff,stakkar... Noen ganger gjør barnevernet enn utrolig dårlig jobb.. Håper alt ordner seg for familen..

nefertiti sa...

Det slemmeste ordtaket vi har i Norge er 'Ingen røyk uten ild', men - det stemmer - ofte ... ? Jeg vet ikke!!

Men jeg vet at: de som blir oppnevnt til fosterforeldre må holdes utenfor konflikten som oppstår mellom bio.foreldre og bv.

Vi er i dag blitt godkjente som fosterforeldre, og jeg vil at, om jeg får et fosterbarn, bv og bio.foreldre skal 'krangle' uten at det påvirker min rolle som fostermor.

Jeg er sikkert kynisk, L, men jeg mener at (og det er det faktisk mange 'barnevernsbarn' som er enige med meg i) - det i det store og hele burde vært reagert tidligere i mange saker ...

Jeg kjenner dog ikke denne saken, og kan ikke uttale meg spesielt om den, heller.